Katčin blog

Pro moji rodinu a přátele.

My Photo
Name:
Location: Wien, Austria

Saturday, April 07, 2012

Britský masový koláč (Steak Pie)

„Fantastic!“, řekl Scott, a protože jídlo chutnalo nám všem, uveřejňuji recept:


Přísady:

900g hovězího zadního, nakrájené na kostičky.

2 balení listového těsta.

Dvě cibule.

Tři stroužky česneku.

3 Mrkve.

Na váhu asi totéž množství celeru.

8 žampionů.

200g čedaru.

Rozmarýn.

400ml černého piva.

Hladká mouka, olej, pepř a sůl, vejce na potření.

Maso jsem obrátila v osolené a opepřené mouce a rychle opekla na oleji v hluboké pánvi se silným teflonovým dnem. Když se maso na povrchu zatáhlo, dala jsem celou směs na talíř a v pánvi nechala zesklovatět cibulku, přidala na kostičky nakrájenou mrkev, celer, žampiony, česnek a sůl. Po pár minutách jsem vrátila masovou směs do pánve a vše zalila černým pivem. Přidala rozmarýn, drcený pepř, dosolila a nechala vařit pod pokličkou za občasného promíchání na velmi mírném plameni asi hodinu a půl. Uvařená směs nemá být moc tekutá, pokud je štávy moc, tak se musí směs ještě dozahustit.

Dortovou formu jsem vyložila jedním plátem listového těsta (s papírem místo vymazání) formy. Na těsto, kterým musí být vyložený celý spodní okraj dorty, aby směs neměla kudy vytéci, jsem rozvrstvila masovou směs a tu pak posypala strouhaným čedarem. Nakonec jsem přiložila druhé listové těsto na povrch. Oba pláty těsta musí být dobře spojené a z přebytečného listového těsta se dají lehce vytvarovat lístky, které se umístí jako dekorace do středu koláče. Vršek koláče už pak jen stačí potřít rozšlehaným vejcem a péct asi 40 minut v troubě rozehřáté na 150 stupňů. Hrášek, či v páře či dušená mrkev, brokolice a květák jsou typickou přílohou k této krmi.


Steak pie, britský masový koláč

0 Comments:

Post a Comment

<< Home