Katčin blog

Pro moji rodinu a přátele.

My Photo
Name:
Location: Wien, Austria

Wednesday, October 26, 2011

Svatý kopeček, Schlosshof, Alte Donau

Dnes přicházím se směsicí obrázků. První várka, z výletu na Svatý kopeček u Mikulova, je stará tři týdny (tedy z víkendu před naším výletem na Schneeberg). Další porce fotek pochází z minulého víkendu, kdy se naše Anna, jakožto elév, zúčastnila svých prvních gymnastických závodů. Tentýž víkend jsme si udělali odpolední výlet do největšího rakouského venkovského zámku zvaného Schlosshof. Tento bývalý císařský palác mne ohromil především svými nádhernými zahradami. Miluji záhonky a parky všeho druhu. Už v Maddistonu jsem si předplatila hortikulturní časopis „Home and Garden“. Když jsem se celé své sbírky při stěhování ze Skotska zbavovala, inzerovala jsem na fóru Falkirských recyklovačů (Kde se daly sehnat či naopak udat věci, pro které už neměl majitel potřebu. Hlavní zásadou bylo, že se vše nabízí zadarmo). Pán, který si pro časopisy přišel, je němě, beze slova díků převzal a zmizel do tmy. Neměla jsem mu to za zlé. Dokázala jsem si představit, jak už chtěl být doma ve své kuchyni, u kouřícího šálku čaje a s představou tichého potěšení z číchsi krásných zahrad.

Poslední série fotek je z dnešní procházky kolem Starého Dunaje. Vodní břehy osiřely. Restaurace Birner, která je proslavená svou výbornou kuchyní a tím, že číšníci v letních měsících nosí jídlo z lokálu přes silnici do zahradní restaurace u vody, byla zavřená. Urazili jsme svoji tradiční kolovou trasu, na půli cesty jsme se stavili u MacDonalda na čaj a doughnut, a na zpáteční cestě jsem především já se zalíbením míjela staré, mírně zpuchřelé ploty a postarší budovy, které mne přenášely do časů před třiceti lety. Dnešní doba malebnosti tolik nepřeje.

Svatý kopeček

Při pohledu na kraj mne napadlo: "Kde domov můj..."

Mikulov z výšky

Kostel sv. Šebestiána



Byli jsme myslím všichni moc šťastní

Schlosshof

Pohled ze vstupní strany

zahrady byly nádherné





Nejdřív jsme fotili děti

... a pak děti nás



zámecká oranžérie se zahradou laděnou do modra

Anna na závodech




Alte Donau

Opuštěná restaurace Birner

Podzimní barvy



Anna se dělí se Sophií o oříšky

Okolí Starého Dunaje je malebné

mám ráda patinu starších domů

0 Comments:

Post a Comment

<< Home