Katčin blog

Pro moji rodinu a přátele.

My Photo
Name:
Location: Wien, Austria

Friday, July 21, 2006

Recept na utopence

Zpátky k deníku. Teď jsem ho poněkud zanedbávala, neboť jsem neměla po večerech čas. Scott chodil z práce pozdě (jednou dokonce v jedenáct) a to se projevilo na mé zásobě energie. Ovšem to se změní úderem zítřka, jelikož jedu na jednodenní ozdravný pobyt do nóbl hotelu Stobo, který se nachází na jihu Skotska. Jedu s kamarádkami z Linlithgow a už se moc těším. Scott plánuje víkend, pravděpodobně ho stráví s dětmi v Edinburku a stravovat se budou ve Starbucks. I když před večeří mi líčil své představy o víkendu: „Pojedeme taky do Stobo a pak projdeme kolem termálního bazénu a zamáváme mamince. A až budeš odpočívat na lehátku, tak budu mít vše pod kontrolou a budu pokřikovat: děti, neotravujte teď maminku, maminka má odpočinkový den.“

Dnešek byl moc fajn, počasí příjemné, ne příliš teplo ne příliš zima. Odpoledne jsem při Četnických humoreskách ochutnala utopence, které jsem včera nakládala. Mají se sice nechat uležet pět dní, ale už dnes chutnali fantasticky. Tady je recept z internetu, který jsem včera použila.

Utopenci neboli špekáčky v octu nejsou žádná minutka - potřebují pět až sedm dnů na to, aby se správně rozležely. Je to ideální pochoutka na chatu, čekáte-li hosty. Lze ji totiž připravit předem, navíc nepotřebujete ledničku, během deseti minut utopenec na stole nevychladne a příjemně se zalévá pivem.
M N O Ž S T V Í
do pětilitrové láhve od okurků
S U R O V I N Y
2 kg méně tučných špekáčků
1.75 kg cibule
600 ml octa
1250 ml vody
5 polévkových lžic soli - 120g
1/2 polévkové lžíce mletého černého pepře - 5g
3/4 polévkové lžíce cukru - 10g
1 polévková lžíce oleje
3 bobkové listy
na špičku nože chilli
P O S T U P
Nejprve si připravíme nálev. Dáme vařit vodu s octem. Ve varu přidáme sůl, cukr, olej, bobkový list a chilli a necháme 2 minuty povařit. Nálev pak necháme vychladnout.
Špekáčky oloupeme a nakrájíme na čtvrtky. Oloupanou cibuli nakrájíme na rovnoměrná kolečka. Do vymyté pětilitrové sklenice od okurek dáme cca 1 cm vysokou vrstvu cibule. Potom tuto cibuli poklademe vrstvou špekáčků. Vrstvy opakujeme až do naplnění sklenice.
Vychladlý nálev nalijeme do připravené sklenice. Sklenici je na závěr nutné dobře uzavřít - stačí celofán a gumička.


Dnes odpoledne na mne padla velká únava a protože William spal, tak jsem Anně ustlala ve své posteli, že půjdeme také spát. Ležela vedle mne, celá potěšená, že není ve své postýlce. Najednou se ten její, celý od sýra umazaný oblíčejík přitiskl na můj, objala mi hlavu a asi z půl centimetrové vzdálenosti mi důrazně řekla: „Spát!“ Teď se chystá do postýlky, Scott je má pod patronátem a právě jsem je slyšela, jak všichni tři schází po schodech do koupelny, Scott zpívá „Moon river“ od Sinatry a Anna zpívá s ním. Je to naše pomocná píseň, neboť Scott s ní uspává Williama.

Večer mi chce Scott ukázat svůj projekt, který byl dnes schválen jeho nadřízenými (s pochvalou: „We really like it.“). Existence tohoto programu znamená, že JP Morgan už nemusí kupovat drahé licence na podobný program, jako tomu bylo doposud, neboť Scottův jím vyhovuje lépe a je samozřejmě zadarmo, neboť firemní.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home